Spis salat til frokost.

salat1Der er mange fordele ved at spise salat til frokost. Udover at du får en masse vitaminer og mineraler, sparer du også på kalorieindtaget. Samtidig giver en god salat dig masser af energi.

Derudover kan du selv sammensætte din salat med lige netop de ingredienser, som du kan lide. Det er faktisk kun din fantasi, som sætter grænsen for, hvad din salat kan indeholde.

De fleste salater kan du tilberede i forvejen. Og når du laver din salat så tænk i regnbuens farver. På den måde får du en god variation af de forskellige grøntsager.

Vælger du en ny salat hver dag, får du samtidig dækket en stor del af kroppens behov for vitaminer og mineraler. Du kan også tilsætte din salat lidt kylling eller æg, hvis du synes, du gerne vil have lidt animalske proteiner i.

Desuden kan du med fordel vende salaten i f.eks. en god økologisk koldpresset jomfru olivenolie, så du samtidig får nogle af de gode flerumættede fedtstoffer, som kroppen også har brug for.

Du synes måske, det lyder lidt trist med salat hver dag til frokost, men prøv at give det en chance i en uges tid. Lav nogle lækre salater, som virkelig tiltaler dig og mærk så efter, hvordan du har det resten af dagen, når du har spist salat til frokost. Jeg er sikker på, at du føler dig både mættere og lettere. God fornøjelse!

 

Foto: Hyena Reality

 
 

Kom igang med en sundere livsstil allerede i dag - helt gratis

Tilmeld dig herunder og få din velkomstgave:

Kostkombinering - Nordiske Næringsstofanbefalinger (PDF)

+ mit nyhedsbrev:

Fornavn
Emailadresse
 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *